close

在澳洲的兩年生活,一眨眼間就只剩不到半年了,感覺就像夢一場。這是一場自我放逐的夢。

我有過自我的、自由的生活。

也有過傷心的、痛苦的生活。

當然還有過開心的,快樂的生活。

一切的一切都是難忘的。但是,時間過得如此快,就像我一覺醒來,我馬上就會抵達台灣一樣。

這場夢,帶給我很多笑、很多痛、很多不捨、很多依戀、很多回憶。

這是我活到目前32歲,生活最精彩的兩年。

每個在澳洲遇到的人們,不過是親近的、不親近的,交好的、感情不睦的,酒肉朋友還是知心朋友,甚至是擦肩而過的人們,是你們完成了我的兩年。謝謝你們。

尤其是我在Caboolture的家人們、在Innisfail的好友們,是你們陪我走過最快樂跟最傷心的時刻。

還有你,曾給我快樂的你。我們相處的時間太短,而我想要的太多,多得超過了你的預期。很多話不該說也不該提,但是不說又怕機會稍縱即逝,即使知道可能受的傷更重,但人生不就是不斷的嘗試嗎?

再一個星期,將滿32歲,我期待著自己給自己的生日禮物。一個不同的我。

 

I stay in Australia for over one and half years already, it’s just like a dream, a dream about self-indulgence.

I had the egoistic and freedom life.

I had the grieved and painful life.

I had of course the happy and interesting life as well.

Everything is unforgettable. However, time goes by so fast as I will be in Taiwan after a sleeping.

This dream made me laugh, hurt, be loath to part with my friends, also gave me many memories. It’s the best life I have been had till now.

Everyone I met in Australia, whatever close or not, good friends or not, fair-weather friends or bosom friends, even just the people passed by, you completed my life in Australia. Thank you all.

Especially to my family in Caboolture and good friends in Innisfail, you walked the happiest and saddest time with me.

I will be 32 in one week, I am expecting the birthday gift I give to myself. A different me.

arrow
arrow
    全站熱搜

    adnama 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()